Az Ön kosara üres!

Szavatossági igény

Lábbeli vásárlása esetén 2 éves szavatossági jog illeti meg a Vevőt. Ezen két éven belül élhet reklamációval a Vevő, ha a termék a rendeltetésszerű használat és ápolás ellenére is meghibásodik. A reklamációt Eladónál lehet bejelenteni a hibás termék és a fizetési bizonylat bemutatásával. Ha a lábbeli mérete, vagy színe nem megfelelő, de minőségi (gyártási) hibája nincs, úgy a 14 napos elállási időt (ez internetes vásárlás esetén illeti meg a vevőt)követően Eladó a Vevő visszavásárlási kérelmét indokolás nélkül visszautasíthatja.

A szavatossági jogok a következő sorrendben illeti meg a Vevőt: kijavítás, kicserélés, a vételár arányos csökkentése és végső soron a szerződéstől elállással együtt a vételár visszaigénylése.

A szavatosság a a fogyasztóvédelmi törvény szerint a termékeknek már a vásárlás pillanatáan meglévő, rejtett gyártási hibából eredő sérüléseire, hiányosságaira érvényes. Szavatosság nem vonatkozik a használat során elhasználódásból, nem rendeltetésszerű használatból, vagy egyéni sajátosságokból (pl. lábsajátosságok) adódó kopásokra, sérülésekre. Valamint szintén nem érvényesíthető a használat során külső tárgy behatása miatt keletkezett anyag sérülésekre.

A jogszabályok szerint vásárlást követő 6 hónapig a forgalmazó kötelessége bizonyítani, hogy a sérülés nem rejtett gyártási hibából adódik. A vásárlástól számított hat hónap elteltével a vásárlónak kell vizsgálat igénylésével bizonyítania, hogy a sérülés rejtett gyártási hibából következett be. A termékek ilyen irányú vizsgálatát a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, vagy az általa hivatalosan akkreditált vizsgáló cég (pl. a BIMEO Kft., a Hoffer Minőségügyi Szakértői Bt., Cipőkontroll Kft.) végezheti el.

A vizsgálatból származó szakvélemény tekinthető támpontnak a vásárló garanciális igényének elbírálásánál.

A panaszkezelés tartalmától függően Vevő jogosult nemcsak a Békéltető Testülethez, hanem más hatósághoz is fordulni. (Pl., Fogyasztóvédelmi Hatóság)

A Békéltető Testület eljárásában hozott határozatnak a Cég nem köteles alávetni magát.

Interneten rendelt termékek garanciális ügyben történő bemutatását, visszaküldését az alábbi címen kérjük:

Nyúlcipőbolt

1023 Budapest, Lajos utca 37.

 

 

 

Vásárlói tájékoztató

 

Használati - kezelési útmutató cipőkhöz

 

 

 

1. Vásárlási tájékoztató, használati -kezelési útmutató célja:

 

  • az igényeknek legmegfelelőbb lábbeli kiválasztásának megkönnyítése

  • a lábbeli használatához szükséges megfelelő ismeretek átadása

  • a lábbeli minőségének megtartásához szükséges tárolási, kezelési feltételek ismertetése

  • a vásárló jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető információk átadása

 

 

 

Vásárláskor fontos, hogy a használati célhoz, illetve sportolás esetén a megfelelő sportághoz, és azon belül a pálya talaját figyelembe véve válasszon lábbelit! Ennek figyelmen kívül hagyása idő előtti elhasználódáshoz vezet, ezért kérjük vásárláskor kérje ki az eladó véleményét, és kérjük, olvassa el figyelmesen a használati-kezelési útmutatónkat.

 

 

 

2. Lábbeli címkézése és anyagösszetétele:

 

A lábbeliken levő bevarrt címkén találhatók a következő adatok:

 

  • származási hely

  • modellszám

  • méret

 

 

 

A cipő fő anyagai a lábbelibe helyezett címkén található, magyarázatuk az alábbi:

 

 

 

 

 

3. Lábbelik rendeltetése:

 

A lábbelik rendkívül sokféle változatban, típusokban kaphatók, azonban mindegyikük besorolható egy-egy csoportba aszerint, hogy viseletük milyen körülmények (időjárási, terepviszonyok, hordási intenzitás) között célszerű használni. Univerzális lábbeli nincs, különböző modellek a várható különböző viselési körülményeknek (rendeltetésnek) megfelelően különböző konstrukciós megoldásban, anyagösszetételben, minőségi jellemzőkkel alakítják ki.

 

 

 

Fontos: Ha nem a rendeltetésének megfelelően viseli a lábbelit az károsodhat, vagy tönkremehet, a szavatossági jogok elvesztésével jár!

 

 

 

Az általunk forgalmazott lábbelik fő típusai:

 

 

 

  • Sportlábbeli futócipő (running): a talp járófelületének kialakítása függvényében viselésük aktív atlétikai sporttevékenységek céljára ajánlott szabadtéri fedett pályás és futópadi felhasználás esetén. Erdőben, köves, sziklás terepen való használatra nem alkalmasak.

 

 

 

  • Sportlábbeli terep futócipő: változó szabadtéri körülmények között használható, használata aszfalton nem javasolt.

  • Szabadidő lábbeli: sportos kivitelű utcai lábbelik, amelyek sport tevékenységre és egész napos használatra nem alkalmasak.

  • Sportlábbelik, teremcipő (indoor): kifejezetten beltéri, csak fedett helyen használható (kézi-, röplabda, sqash, asztalitenisz).

  • Utcai lábbelik: szabadidő jellegű divatcipők, melyek anyagösszetételüknél fogva alkalmasak mindennapos, utcai viseletre. Sporttevékenység végzésére nem alkalmasak.

 

4. Tisztítás, ápolás:

 

A lábbeli élettartamát a minőségén kívül nagymértékben befolyásolja a viselés utáni rendszeres tisztítás, ápolás.

 

 

 

Fontos: A szakszerű, gondos ápolás hiánya az esztétikai károsodás mellett a lábbeli felsőrészének és egyéb anyagainak természetes öregedését is meggyorsítja, a lábbeli idő előtti elhasználódásához vezet, ami nem szavatosság érvényesítési jogalap!

 

Az ápolás alatt a lábbeli szennyeződésektől való megtisztítását, a szín és a felsőrész különböző szerekkel történő kezelését kinézetének javítását, regenerálását, s a lábbelinek a megújuló igénybevételre történő előkészítését értjük. Esetenként a kezeléssel a lábbeli egyéb tulajdonságainak megőrzése, javítása is cél.

 

 

 

Fontos: A lábbeli tisztítását -, ápolását minden esetben a por és egyéb szennyeződés eltávolításával kezdje a leírtak szerint! A leírtaktól eltérő, szakszerűtlen tisztítás tönkre teheti a lábbelit, ami nem szavatosság érvényesítési jogalap! Tisztítás-ápolás a címke, vagy a jelölés alapján, a felsőrész anyaga szerint:

 

 

 

  • Bőr (természetes barkájú) felsőrészről az enyhe szennyeződést puha ruhával, puha szőrű kefével, az erősebb szennyeződést bőr- radírral távolítsa el, mindkét esetben száraz állapotban. A tiszta és száraz felületet a bőrrel azonos színű, esetleg színtelen cipőkrémmel vékonyan kenje be, majd néhány perc múlva fényesítse ki. Alkalomszerűen használhat szilikonos önfényezőt is. Soha ne tisztítsa a bőr lábbelit nedves állapotban vagy vízzel! TILOS mosógépben mosni vagy áztatni!

  • Bevonatos bőr (fóliafedett bőr) felsőrészről az enyhe szennyeződést puha ruhával távolítsa el, majd kezelje le az erre az anyagokra ajánlott ápolószerrel. Ne használjon cipőkrémet!

  • Velúr vagy nubuk bőr felsőrészről az enyhe szennyeződést puha szőrű kefével távolítsa el. A felületet egyöntetűre hozhatja gumis cipőkefével (csak egy irányba húzza!). Erősebb szennyeződést bőrradírral tüntethet el. Célszerű ezután velúr- nubuk tisztító szivaccsal átdörzsölni a lábbelit. Végül a felsőrész színével megegyező színű/vagy színtelen/ velúr-nubuk spray-vel fújja át egyenletesen az egész felsőrészt. Soha ne tisztítsa a velúr, vagy nubuk bőr lábbelit nedves állapotban, vagy vízzel, mosógépben nem mosható! Ne használjon cipőkrémet!

  • Zsíros kikészítésű bőr: tisztítás a velúr bőröknél leírtak szerint, ápolás zsíros cipőkrémmel vagy bőrzsírral. Túlzott vízhatásnak kitenni tilos!

  • Lakkbőr: puha szőrű kefével vagy enyhén nedves, puha ruhával távolítsa el a szennyeződést, száradás után puha ruhával fényesítheti. Használhat lakkbőrtisztítót, de ne használjon cipőkrémet!

  • Műbőr: a szennyeződést langyos, tiszta vízzel megnedvesített ruhával törölje le, szárítsa szobahőmérsékleten, sugárzó hőtől távol, majd puha ruhával fényesítse ki. Használhat a műbőrre ajánlott sampont is a kezelési utasításban leírtak szerint. Ne használjon szilikon tartalmú cipőkrémet!

  • Textil: puha szőrű kefével - amit csak erre a célra használ - távolítsa el a port, szennyeződést. Erősebb szennyeződések esetén speciális textiltisztító sampon használatát javasoljuk, a használati utasításukban foglaltak betartásával.

  • Kombinált - több anyagból készült-felsőrészek: az adott anyagokra javasolt tisztítást, ápolást végezze, ügyelve arra, hogy ne szennyezze az éppen nem tisztított anyagrészt. Amennyiben az anyagok nagyon különbözőek egymástól, használhat cipőre kifejlesztett és ajánlott sampont a kezelési utasításában leírtak szerint.

  • GORE-TEX illetve hasonló membránokat tartalmazó lábbelik felsőrészének ápolásához kizárólag a gyártó által erre a célra ajánlott terméket célszerű használni.

  • Egyéb anyag, illetve műanyag: a szennyeződést enyhén nedves szivaccsal, vagy puha ruhával távolítsa el. Szárítása szoba-hőmérsékleten, sugárzó hőtől távol, illetve naptól védve történjen.

  • Bélések: amennyiben szükséges a bélések tisztítása, azt a címkén jelölt anyaguk szerint, a felsőrész anyagoknál leírtak alapján végezze.

  • Talp: száraz állapotban erősszálú kefével tisztítsa. Amennyiben szennyezett marad, nedves ruhával le lehet törölni, de vigyázzon, hogy a felsőrészt ne szennyezze össze!

 

Fontos: Átnedvesedett lábbelit fűtőtesttől, sugárzó hőtől távol, szobahőmérsékleten szárítsa! Javasolt a sámfázás!

 

 

 

 

 

 

 

A lábbelik áztatását, átázott állapotban történő erős dörzsölését vagy mosógépben történő mosását kérjük még abban az esetben is kerüljék, ha az alkalmasnak látszó tisztítószer utóbbit a használati utasításán megengedi, mivel maradandó károsodást okozhat, így a kellékszavatossági igény elutasítható!

 

Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a téli időjárás miatt alkalmazott útsózásra, illetve emiatt a cipők megfelelő ápolására fokozottan szíveskedjenek figyelni, mivel az utakra használt só marja a cipőt, annak ilyen jellegű károsodása nem minősül anyaghibának, így erre vonatkozóan a kellékszavatossági igény elutasítható. Ápolás előtt a szennyeződést és a port távolítsa el!

 

 

 

5. Néhány tanács, figyelmeztetés, melyek figyelmen kívül hagyása a lábbeli károsodásával, ezáltal a szavatossági jogok elvesztésével járhat:

 

  • A zárt felsőrészű lábbeliket csak zoknival viselje!

  • A záróelemeket (fűző, tépőzár, stb.) minden le- vagy felvétel alkalmával oldja, illetve rögzítse, mert a kéregrész és/vagy a szárrész záróvonali része károsodhat!

  • A záróelemeket olyan szorosan rögzítse, hogy a sarok a bélés károsodásának elkerülése érdekében csak minimálisan mozoghasson a cipőben!

  • A lábbeli felhúzásakor használjon cipőkanalat!

  • Használat után sámfázza ki a cipőt, vagy a fejrészét tömje ki papírral, hogy a hajlási ráncok kisimuljanak!

  • Az átnedvesedett lábbeliket lehetőleg naponta váltsa! A nem izzadós láb is termel izzadságot, amit a bélés/béleletlen lábbeli esetén a felsőbőr húsoldala magába szív. Ezt le kell tudja adni, ezért kell pihentetni, szellőztetni a lábbelit. Ellenkező esetben az anyagok idő előtt tönkremennek!

  • A hímzett részek fokozottan sérülékenyek!

  • Az időjárásnak megfelelő lábbelit viseljen!

  • Ha a lábbelin kisebb hiba keletkezik, azonnal javítassa meg, ezzel megakadályozza, hogy a lábbeli esetleg tönkremenjen!

  • Az általunk forgalmazott lábbeliktől - a külön jelzetteket kivéve - nem várható el vízállóság. A nubuk, velúr és a textil felsőrészű lábbelik kimondottan nem vízállóak!

  • A futófelület egyenetlen elkopása többnyire helytelen használatból vagy egyéni, járási, futási sajátosságból ered, melyre jótállás, szavatossági jog nem érvényesíthető!

 

 

 

Fontos: Vásárláskor mind a jobb-, mind a bal lábas cipőt próbálja fel! A szűk és/vagy rövid, illetve a bő és/vagy hosszú lábbeli nemcsak kényelmetlen, hanem formáját veszti és a bélések időelőtt tönkre mehetnek, ami nem szavatosság érvényesítési jogalap!

 

 

 

6. Szavatossági feltételek:

 

A termék rendeltetésszerű használata melletti természetes elhasználódás (talp nagymértékű kopása, felsőbőr mechanikai sérülése, ledörzsölődése, fejrészen járóránc képződése, bőr talpbéllés vagy lábizzadság okozta foltosodás, egyedi járás, illetve lábsajátosság okozta károsodás stb) alapvetően nem lehet ok a szavatossági reklamációra. A szavatosság nem tartóssági vagy kihordási idő, hanem egy jog arra, hogy egy adott időtartamon belül a termék meghibásodása reklamálható legyen. A szavatosság a gyártás során keletkezett, rejtett hibára vonatkozik, nem az előzőekben már ismertetett használatból eredő sérülésekre, kopásokra.

 

 

 

Kérjük, hogy higiéniai okok miatt a reklamáció, illetve minőségvizsgálat előtt a lábbelit tisztítsa meg, hiszen a nem megfelelő kezelés is képezheti elutasítás tárgyát.

 

6.1. A kellékszavatossági igény érvényesítésének együttes feltételei:

 

  • két éven belüli vásárlás

  • a vásárlásról szóló blokk (nyugta) megléte

 

6.2. Kellékszavatossági igény elutasítható:

 

  • ha a vásárlás blokkal (nyugtával) nem igazolt;

  • ha a szavatossági igény érvényesítésének határideje letelt;

  • rendeltetésellenes használatból eredő hiba esetén;

  • helytelen kezelésből, tárolásból eredő hiba esetén;

  • elemi kár, sérülés, erőszakos külső behatás okozta hiba, illetve külső fizikai behatás miatt keletkezett bőrhiba esetén;

  • ha a lábbeli – különösen a hiba jellegének, felfedezése időpontjának tükrében – túlzottan elhasználódott, hibával tovább hordott;

  • ha szakszerűtlen/házilagos javítás következményeként a hiba súlyosbodott vagy annak oka, keletkezése, mértéke emiatt már nem megítélhető;

  • ha a hiba vásárláskor is látható volt, vagy a hiba meglétét írásban közölték a vásárlóval;

  • nem megfelelő méretválasztás esetén;

  • a hiba a vásárlás után keletkezett, pl.:

    • természetes elhasználódás miatt (pl.: járótalp kopása)

    • beázás következménye (kivéve, ha a lábbeli vízálló köztes béléssel rendelkezik)

    • bőrtalp elkopása viselés következtében (ennek megelőzésére javasoljuk, hogy vékony gumiréteget tetessenek a sokat hordandó bőrtalpra)

    • a fűzős lábbelit - a szabadidő cipőket is - csak befűzve és bekötve javasoljuk hordani, ellenkező esetben a láb dörzsölő igénybevétele miatt a belső felület, sarokbélés idő előtt elkophat, mely használati eredetű sérülés

 

6.3. Szavatossági szabályok, a reklamáció intézése:

 

 

 

A fogyasztót a vásárláskor megilleti a szavatosság (Ptk.: 6.157-6.170§). A szavatosság az eladó részére törvényi kötelezvény, azt jelenti, hogy az árucikk a vásárlás időpontjában megfelel a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Az árunak alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre a hasonló dolgokat rendszerint használják, rendelkeznie kell a hasonló termékek esetében szokásos minőséggel stb.

 

Szavatossági időtartamon belül szavatossági reklamáció nyújtható be, ha a termék rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás stb. ellenére meghibásodik, s a hibáról bizonyítható, hogy annak oka már az eladáskor is benne volt a termékben. Ha azonban a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a reklamációra. A szavatosság nem terjed ki a termék azon hibáira, amelyekre az eladó a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét. A termék meghibásodásakor kellékszavatossági vagy termékszavatossági reklamáció nyújtható be.

 

A reklamáció intézésének szabályait a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet tartalmazza.

 

 

 

6.3.1. Szavatossági reklamáció:

 

Szavatossági reklamációt bármelyik Nyúlcipőbolt üzletünkben be lehet jelenteni. A szavatossági időtartam 2 év. Ez az időtartam két részre tagolódik.

 

 

 

  • Az eladást követő első 6 hónapban bekövetkező meghibásodás esetén a törvény szerint automatikusan fel kell tételezni, hogy a hiba a termékben az eladáskor már jelen volt. Ha ezzel az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a vásárló valamely hibájából keletkezett. A szavatosság érvényesítésénél a fenti feltételek irányadóak.

  • Az eladást követő 7. hónaptól bejelentett reklamáció esetén – ha az eladó nem ért egyet a vásárló reklamációjával – a vásárlónak ( a saját költségén) kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor jelen volt a termékben.

 

Amennyiben a szakvélemény alaposnak ítéli a vásárló reklamációját, úgy a cipő vételárán felül a bevizsgálás költségét is megtéríti cégünk.

 

A Ptk. alapján, minden olyan esetben, ha a hiba az áru értékének és használhatóságának csökkenése nélkül megjavítható, úgy a Vásárló csak abban az esetben kérheti javítás helyett a cserét vagy a készpénz visszafizetését, ha az nem eredményez aránytalanul nagy többlet- költséget a javításhoz képest. Amennyiben az üzlet a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy annak nem tud eleget tenni, a Vásárló – választása szerint – arányos árleszállítást kérhet, vagy elállhat az adásvételtől (tehát visszakérheti a termék vételárát) vagy más termékre való kicserélését kérheti. A szavatossági jogok a következő sorrendben illeti meg a Vevőt: 1. kijavítás, 2. kicserélés, 3. a vételár arányos csökkentése és 4. végső soron a szerződéstől elállással együtt a vételár visszaigénylése.

 

 

 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

 

 

Javítás esetén a szavatossági idő annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a Vásárló a terméket nem tudta használni. Amikor egy termék, javításból vagy minőségi bevizsgálásból visszaérkezik üzletünkbe, munkatársaink azonnal értesítik a Vásárlót.

 

 

 

A reklamációt a hibás termék, a fizetési bizonylat és a vásárláskor mellékelt használati-kezelési útmutató felmutatásával kell bejelenteni. A reklamációról jegyzőkönyvet kell felvenni a rendelet szerinti tartalommal (vásárló neve, címe, a termék megnevezése, vételára, a vásárlás időpontja, hiba leírása, az érvényesíteni kívánt igény, a kifogás rendezésének módja stb.) A vásárlónak tájékoztatást kell kapnia a szakértő igénybevételével és a vita rendezésével kapcsolatos jogairól, s ennek megtörténtére a jegyzőkönyvnek utalnia kell. A jegyzőkönyv másolatát a vevő rendelkezésére kell bocsátani.

 

A reklamációt a vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles bejelenteni, ez az időtartam két hónapnál nem lehet hosszabb. A meghibásodott termék természetesen tovább nem használható! A fentebb említett két hónap csak a vevő különböző okok miatti akadályoztatása esetére vonatkozik. Amennyiben a vásárló az igényét nem határidőn belül jelentette be, tovább hordta a terméket, illetve, ha a hiba az átadás után keletkezett, a szavatossági igény nem teljesíthető!

 

 

 

A kijavítással a meghibásodás előtti állapotot kell visszaállítani. A szavatossági idő a kijavítás időtartamával meghosszabbodik. A javítás költségei a forgalmazót terhelik.

 

A vásárolt termék reklamációja esetén, amennyiben a hiba okának (keletkezés idejének, tényének, jellegének, a javítás esetleges módjának stb.) megítélésében a vásárló és az eladó között vita alakul ki, azt kötelező érvénnyel csak a bíróság döntheti el. A felek igénybevehetik a fogyasztóvédelmi törvény által létrehozott, a kamarák mellett működtetett Békéltető Testület. További nem kötelező érvényű, de irányadó megoldásként, amennyiben a felek érdekeltek a gyorsabb rendezésben, független szakértőhöz fordulhatnak. A szakvélemény kérhető pl. a szakterületi vizsgálólaboratóriumoktól, illetve a bejegyzett igazságügyi szakértőktől, akiket szakértőként a bíróság is ki szokott jelölni.

 

Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről a reklamáció bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról, öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. Amennyiben vita esetén a bizonyításra kötelezett fél szakértőhöz fordul, a reklamált termék szakértőhöz történő eljuttatása és a szakértői díj megelőlegezése az ő feladata. A két fél a szakértő véleménye alapján rendezheti a reklamációt, a vizsgálati díj tekintetében pedig egymással elszámolnak.

 

 

 

 

 

Fontos: Kérjük, tiszta, száraz állapotban szíveskedjen a cipőt reklamáció esetén visszahozni.